Bakgrund

söndag 19 september 2010

Och så har man gjort sin plikt...

Det var det. Nu har man röstat för första gången i livet... Hoppas bara att man valde rätt, men det är ju inget som man kan veta i förväg. Fast det ska säkert gå bra. Ska man se det positivt så är det ju alltid någon som blir glad. Men så mycket mer är det inte att säga om det. Blir man inte nöjd är det ju bara att rösta på något annat nästa gång...


Nu har det också blivit bestämt att jag ska åka och hälsa på min bästa vän i Gävle, där hon bor och studerar. Just det, Amanda! Jag ser dig som min bästa vän - känn dig hedrad!
... Men i alla fall. Jag tycker att det ska bli väldigt kul och en bra erfarenhet dessutom. Det blir första gången jag reser någonstans helt själv. Och så ska jag åka tåg också, vilket blir första gången sedan jag var typ åtta... Så spännande!


På tal om tåg så fick jag en väldig lust att lyssna på den här låten:





Visst är den bra? Man blir liksom lite glad av den, även om "The Gambler" dör...

2 kommentarer: