Bakgrund

måndag 27 september 2010

Städning och... Ja, vad mer...?

Idag har det som vanligt inte hänt mycket. Det har faktiskt inte hänt så mycket överhuvudtaget sedan jag skrev sist... Jag var i Birsta igår och handlade lite nya kläder - vilket jag nästan är i desperat behov av! Dessutom köpte jag Phil Collins nya skiva Going Back och hjälpte mamma att handla mat. Inte så mycket, med andra ord.


Idag har jag haft en körlektion, som faktiskt gick ganska bra, och så har jag hjälpt pappa att städa hemma. Det har jag inte berättat förresten - jag behöver inte sitta hemma ensam längre! Pappa har opererat högerhanden på grund av Karpaltunnelsyndrom (tror det heter och stavas så i alla fall...), vilket innebär att en nerv i handen kommer ikläm och det gör att handen domnar bort och liknande. Han blir hemma i hela sex veckor. Och sen ska han ta den andra också. Så tolv veckor sammanlagt. Ganska länge.


Medan jag höll på att städa blev jag i alla fall jättesugen på att se en anime som heter Toradora. Det är en av mina favoriter. Den är jätterolig och men skrattar väldigt ofta. Men den är allvarlig och ganska sorglig också och på en del ställen har jag faktiskt gråtit... En hel massa...


Men i alla fall! Här får ni ett smakprov - del ett av första avsnittet:





Tja, vad tycks? Om ni gillar den kan ni självklart hitta hela serien (25 avsnitt) på YouTube. Den går också att hitta på en del animesidor där man kan titta på den och andra serier gratis. Det är bara att söka på "watch free anime online" eller nåt i den stilen så dyker det alltid upp något. Men då blir det för det mesta med japanskt tal och engelsk text. Vissa serier finns dubbade till engelska också, så det är bara att välja!


Nu ska jag ta och fortsätta titta lite på Toradora, eller om jag ska läsa lite manga...? Eller en av mina böcker...? Vi får väl se vilket det blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar