Bakgrund

torsdag 21 oktober 2010

Sent löfte

Det var ett tag sedan jag skrev något här vilket inte är så bra. Jag lovade ju mig själv när jag tog bort min gamla blogg för att börja med den här, att jag skulle uppdatera den regelbundet. Men ärligt talat harjag inte orkat de senaste veckorna. Det har varit lite mycket att tänka på med körlektioner, teoriprov och träning inför högskoleprovet i övermorgon - men framför allt så har jag varit lite lat. Skäms på mig!


Dessutom lovade jag ju - eller gjorde jag det...? - att jag skulle lägga upp några bilder från när jag var och hälsade på Amanda i Gävle. Vi var ute och gick i parken där i dag och jag lyckades faktiskt ta en del kort som jag blev nöjd med och tycker är rätt så fina. De jag lägger upp här är dock bara några av naturbilderna. Kan ju inte fylla upp hela bloggen, eller hur?


Hoppas de blir uppskattade!




Först har vi några änder som letar mat. Inte världens bästa bild kanske, men de är i alla fall söta.




Solen som lyser i trädtopparna - fina färger.




Ett pilträd vid ån. Grönt och fluffigt.




Ett annat pilträd precis bredvid det på förra bilden. Jag vet inte riktigt varför med jag gillar den här bilden även om det är lite svårt att se vad det är. Solen skulle ha stått lite lägre så hade det nog blivit bättre.






Och sen har vi mina två favoritbilder av de som jag tog där i parken. De är så gröna och fina och jag älskar hur skuggorna faller tack vare att solen står så lågt. Just då solen får allt att se ut såhär är nog den tiden på dagen som jag tycker bäst om. Det är lite intressant att den varierar beroende på vilken årstid det är också. Det blir tidigare på vintern och senare på sommaren och så vidare.


Och der var väl ungefär vad jag hade för stunden. Jag kanske skriver ett till inlägg lite senare i dag - bara för att! Måste ju väga upp för det långa uppehållet!

3 kommentarer:

  1. Första pilträdet ser ut som god, grön fluffig sockervadd... MUMS!

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina bilder! Har ni fått någon snö däruppe i norr? Vi har värsta vintern härnere ;) Kramar

    SvaraRadera
  3. Nä, ingen snö än. Men vi har massor med frost och flera minus så det borde väl vara på väg kan man tycka. Det blir så mycket vitare och ljusare och finare med lite snö. :D

    SvaraRadera