Bakgrund

måndag 25 oktober 2010

Högskolan nästa!

Sådär ja! Nu har man gjort högskoleprovet och anmält sig till tre fristående kurser som börjar i januari. Nu ska vi bara se om man kommer in också så man har något att göra under våren medan man väntar på att kunna dra ner till Växsjö och börja där.


Det blev två litteraturkurser och en historiakurs som jag anmälde mig till. Litteraturkurserna var två grundkurser om barnlitteratur, något som kan vara bra att ha gått om man ska bli bibliotikarie - dessutom är det intressant. Och historiakursen handlar om "europeisk och utomeuropeisk historia, från äldsta tider till idag", som det stod i beskrivningen, och den tog jag mest för att det är lite intressant. Såvitt jag vet är det inte något som jag kommer att behöva, men i alla fall, man lär sig säkert något nyttigt.


Så nu är det väl bara att vänta och se om man kommer in och om det går att läsa alla tre eller om det kör ihop sig. Men det ska nog gå. Det är ju bara en av kurserna som är på hundra procent och det är historian. De andra är på 25 procent och dessutom på distans så det borde nog ordna sig. Annars får jag väl hoppa av någon av dem. Dessutom ät litteraturkurserna bara på 7,5 högskolepoäng medan historian är på 30, så jag tycker att det borde gå. Jag satsar på det så får vi väl se resultatet sen. Men jag borde ju hinna - det är ju inte som om jag har något annat för mig på dagarna! Haha...!


Fast i och för sig så ligger alla kurserna i Härnösand så det kan kanske vara lite krångligt att ta sig dit. Men vid det laget borde jag ha tagit mitt körkort, så får jag bara låna bilen så ordnar det sig nog.


... Det kändes skumt - "får jag bara låna bilen"...
Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar