Bakgrund

måndag 16 maj 2011

Det sket sig lite

Jag klarade inte uppkörningen i fredags tyvärr - skulle ha uppdaterat om det lite tidigare, men det blev liksom inte av - så nu har jag en ny uppkörning i morgon istället. Jag hoppas att det går bättre med den. Och att förarprövaren inte rycker i ratten för mig den här gången. Det var skitläskigt och jag trodde nästan att jag skulle få en hjärtattack där ett tag. Och jag fattar fortfarande inte riktigt varför hon gjorde det.

Tydligen fick jag inte gå tillbaka till höger körfält efter en omkörning på motorvägen eftersom bilen jag hade kört om då skulle "förlora sina tre sekunder" som det ska vara till bilen framför. Men hur ska jag kunna kontrollera hur nära bilen bakom ligger, den framför är det ju inga problem med, men den bakom...?! Och det går inte ihop heller med tanke på att att jag hade en bil bakom mig i vänster körfält också som låg betydligt närmare än den i höger - det kan inte ha varit mer än någon meter där!

Nej, huva! Det vill vi inte vara med om igen, så jag hoppas verkligen att jag får en annan förarprövare den här gången. En som inte rycker i ratten och försöker skrämm livet ur mig. För i så fall tror jag nog att det ska kunna lyckas imorgon. Det är bara att hoppas och hålla tummarna!

1 kommentar: