Bakgrund

onsdag 20 juli 2011

Lite info

Tja, eftersom Amanda hade så många frågor om lägenheten bestämde jag mig för att svara på dem i ett inlägg istället för att skriva en kommentar. Så lite info alltså.

Lägenheten är på nästan 29 kvadrat och ligger på andra våningen. Ytterdörren öppnas mot en loftgång så lite utsikt får man ju. Ingen balkong tyvärr, men såvitt jag kunde se från planritningen så fanns det i alla fall ett relativt stort fönster så det är ju trevligt. Tyvärr blev det dock inget badkar - jag blir tvungen att nöja mig med dusch så länge.

Jag vet tyvärr inte hur det är med husdjur däremot. Det stod inget i beskrivningen av lägenheten, men jag skulle gissa på att det kommer stå i kontraktet. Om inte annat är det bara att ta reda på. Om det är tillåtet så får vi väl se om jag tar mig för att skaffa en liten katt som sällskap, men det får dröja med det tills jag har flyttat in och kommit till rätta ordentligt. Förhoppnigsvis så kommer det att bli av till slut.

Och faktum är att jag bara för en liten stund sedan fick erbjudande om en annan lägenhet, på campus den här gången. Men den är bara på 22 kvadrat och har nästan samma hyra, så jag kommer nog att tacka nej till den. Visst är den närmare skolan, men jag tror nog att jag föredrar en lite större lägenhet än en som är närmare. Det är ju inte som att jag kommer ha särskillt långt till campus i alla fall - det tar max tio minuter med cykel - så jag tror jag kommer gå på storleken den här gången. Det känns som att jag kommer att behöva det, särskillt om jag vill att folk ska kunna komma och hälsa på, och det är ju trevligt.

Men i alla fall. Idag har jag varit med mamma på IKEA och handlat en hel massa grejer som kommer att behövas. Bland annat en ytte-pytte-mini-strykbräda som är hur söt som helst plus lite porslin och kastruller och grejer. Och sen fick jag tag på ett torkställ på ICA Maxi - det är GRÖNT! En väldigt fin grönfärg om jag får säga det själv. Säng och sånt kommer vi att köpa på IKEA nere i Jönköping nästa vecka, eftersom det är för lång att ta med den jag har nu hela åttio mil ner till Växjö. Bättre att köpa ny då och bara nehöva frakta den tjugo.

Så nu ska vi bara få ner alla grejer till Småland, vilket pappa och jag tar hand om nu i helgen medan han ändå ska ner till Hallsberg och delta i SM i bågskytte. Det blir lite lättare att ta det lite i taget så vi slipper hyra släpvagn och grejer för att kunna frakta det. Så jag har bara hunnit vara hemma mindre än en vecka efter att ha kommit hem från Småland i söndags innan det bär iväg igen på fredag.

Så första oktober blir det inflyttning - efter en månads pendling förståss - och jag kan knappt vänta. Så roligt det ska bli!

4 kommentarer:

  1. Du får säga till när du har någon dag över så att man kan få komma upp och säga hej då och så :)

    SvaraRadera
  2. Det ska jag göra - blir förmodligen någon gång i början på augusti skulle jag gissa på. Skulle det funka för dig tror du? ^^

    SvaraRadera
  3. Absolut, ge mig bara en eller två dagars notice så blir det bra ^^

    SvaraRadera
  4. Det ska nog gå att ordna! ^^

    SvaraRadera