Bakgrund

fredag 22 juli 2011

Kontraktet fixat

Så, nu har kontraktet till lägenheten skrivits på och skickats iväg, så nu är det bara att vänta på att jag får tillbaka det med en påskrift från hyresvärden och sedan är lägenheten i stort sett min. Måste bara vänta till oktober innan jag får flytta in.

Just nu sitter jag på ett hotellrum i Hallsberg och väntar på att pappa ska prata klart med farfar i telefon innan vi kan gå och äta middag. Vi är här nere för att pappa ska delta i SM i bågskytte imorgon och på söndag. Men det tror jag nog att jag nämnde igår.  Förhoppningsvis kommer det att gå bra för honom där.

Sen när allt det är klart bär det av ner till Vetlanda med en massa som jag ska ha till lägenheten. Det kommer bli andra gången vi träffar farmor och farfar på mindre än två veckor. Det ska nog bli lite roligt hoppas jag. Även om det främst är för att vi ska till Jönköping och köpa säng på måndag eller tisdag samt dumpa lite grejer hos Christer (pappas tvillingbror) där jag ska bo tills jag får lägenheten.

Men det ska bli trevligt att träffa dem igen i alla fall, även om det bara blir en snabbis. Nu ska vi iväg och äta i alla fall så kommer jag med lite uppdateringar om hur dte gick för pappa imorgon. Dags att äta!

2 kommentarer: