Bakgrund

tisdag 19 juli 2011

Helt otroligt - jag ska flytta!!!

Jag kan inte fatta det! Jag lyckades komma in i Växjö och nu har jag till och med fått tag på en lägenhet! Yay och halleluja och allt möjligt annat man kan säga i en sitation som den här! Whahaha! Jag ska flytta!!!

Fast jag får inte göra det förrän den första oktober, men i alla fall. Det blir att jag får bo med min farbror och hans familj och pendla i en månad, men vad gör det? Jag ska flytta!

Det är väl knappast den billigaste lägenheten som finns, men jag har inte råd att vara kräsen just nu. Det är bara att ta första bästa som jag får erbjudande om, och eventuellt flytta igen senare om det skulle vara så. Men i alla fall - hyran är på 4034 i månaden, men då ingår också allt, vatten, el, bredband, tv - you name it. Och sen är det två månaders räntefritt med. Så jag måste säga att det är en rätt så bra deal. Dessutom liggen den bara en ca två-tre km från campus och det är ju deffinitivt ett stort plus.

Aaaah! Jag kan fortfarande inte fatta det! Det fanns en lägenhet kvar - och jag fick den! Snacka om himla tur! Nu är det bara att vänta på kontraktet så är allt klart sen. Förutom själva flytten då. Hahaha!

JAG SKA FLYTTA!!!

...

Okej, nu ska jag bara sitta och andas en liten stund så jag lugnar ner mig. Sen ska jag börja fundera lite på vad som ska med, och sen får vi väl se. Fira lite smått kanske...?

Och så kanske jag borde de om ursäkt för mitt två månaders uppehåll med. Ledsen för det! Ska försöka att inte låta det hända igen, men jag tror inte det är en bra idé att lova den här gången - vill ju inte bli en lögnare, eller hur?

Nåväl, dags att andas lite. Andas...

2 kommentarer:

  1. YES! Vad roligt!! Så spännande det ska bli för dig!!!

    SvaraRadera
  2. Hur stor är lägenheten? Får man ha katt där? Finns det balkong? Give us some info lady! Om man får ha katt, ska du skaffa? På vilken våning ligger den? :)

    SvaraRadera