Bakgrund

söndag 7 november 2010

Usch och fy och blä...!

Jag är på smått dåligt humör just nu - min dator har nämligen gått och klappat ihop igen. Och den här gången har jag mina misstankar om att det kan vara för gått! Knappast det bästa som kunnat hända mig just nu. Men som tur var så hände det inte mitt under en ytterst stressig period i skolan som var fallet sist.


Jag hoppas verkligen att jag inte kommer att behöva köpa en ny för det har jag verkligen inte råd med just nu - inte med alla körlektioer som ska betalas och så vidare. Men om jag skulle bli tvungen så hoppas jag i alla fall att det går att få ut alla grejer som jag gjort på datorn så jag kan stoppa in dem i den nya. Om de skulle försvinna vet jag inte vad jag skulle göra, för det är helt enkelt omöjligt för mig att skriva om allt det, med tanke på alla historier som jag håller på med för tillfället. Jag måste verkligen skaffa mig en backup ifall det skulle hända igen...!


Men pappa har i alla fall lämnat min dator till en av sina arbetskamrater som skulle ta en titt på den. Och jag kan ju säga att det inte är första gången det händer... Jag vet inte hur lång tid det kommer ta innan jag får tilbaka den, men troligen ett ganska bra tag - vi kan väl säga att det finns viktigare saker att göra på jobbet än att fixa min halvkassa dator. Särskillt med tanke på att felet nog inte blir det lättaste att åtgärda. Den kan nämligen knappt ens starta ordentligt!


Så för tillfället får jag nöja mig med den så kallade stordatorn - det vill säga den stationära vi har i källaren. Den är ganska så jätteseg men den duger. Jag menar, den här vill ju i alla fall starta ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar