Bakgrund

lördag 3 september 2011

Jobbigt

Det var visst några dagar sedan jag skrev här, var det inte? Men jag har haft lite att stå i så jag har inte riktigt hunnit ta mig för att göra det, men jag har i alla fall tänkt på det, ska ni veta. Det har varit lite körigt i skolan - ett betygsättande seminarium redan första veckan! - och jag har haft en del att läsa.

Dessutom har jag gått och blivit lite förkyld med, vilket ju inte är alltför roligt. Men det brukar ju vara så vid den här tiden på året, i stort sett alla blir sjuka. Men då blir det ju i alla fall rättvist förståss...

Just nu sitter jag och ska beställa en bok som jag behöver till min B&I-kurs och jag hoppas verkligen att den finns på Adlibris den här gången. Sist jag kollade var den tillfälligt slut och jag vill inte beställa den någon annanstans ifrån eftersom den är så himla dyr - den är billigast på Adlibris och där kostar den 577 kronor. Jag lyckades i och för sig hitta den begagnad för 300 kr men sedan visade det sig att det var fel upplaga vilket ju var synd. Jag behöver antingen den från 2010 eller 2006, men den jag hittade var från 2004 och eftersom det har ändrats så mycket i den sen dess har jag ingen annat val än att köpa den nya - DYRA! - från Adlibris.

Men det kunde ju ha varit värre. Den kunde ha kostat 799 som den gjorde på en annan sida jag kollade. Nä, Adlibris blir nog bra bara de får in boken snart så jag hinner få den innan det är så att jag behöver den igen.

2 kommentarer:

  1. älskar sputnikälskling! Hoppas du motarbort förkylningen, drick massor av varm mjölk med honung. Ja, de vet att de kan ta betalt för litteraturen eftersom vi måste köpa den. De blodsugarna...

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Fast nu har jag hittat en ganska bra sida med bara begagnad kurslit. som heter www.kurslitteratur.se och där lyckades jag faktiskt hitta de böcker jag behöver för ett bra mycket mindre pris. ^^ Nu ska vi bara hoppas att jag får dem och att de inte blir sålda till någon annan.

    SvaraRadera