Bakgrund

måndag 7 februari 2011

Plugga, plugga, plugga!

Hu, så lång tid det gått sedan jag skrev något inlägg här. Fast inte egentligen, fem dagar är det. Sen kan man ju spekulera i om det är mycket eller inte, men det beror väl på hur man vil räkna. Men det har varit lite svårt just nu. Jag har inget att skriva nämligen - här har inte hänt ett dugg!


Jag har varit på några föreläsningar om antikens historia, men det är i stort sett också allt. Men nu har jag inte ens det att göra, nu ska det bara pluggas till tentan nästa måndag. Men det känns faktiskt som om det kommer att gå ganska så bra fast det är min första tenta. Någonsin. Men jag vet ju vad jag ska plugga på så det ska säkert gå bra. Det enda jobbiga är att jag är tvungen att läsa en 250 sidor innan jag kan börja läsa på ordentligt. Men det är väl bara att bita ihop och sätta igång. Ingen idé att skjuta upp det oundvikliga, så att säga.


Så här ska läsas!


Och det är inte bara historia som ska göras heller. Jag måste verkligen se till att göra klart mina sista faser till körkortet så jag blir klar någon gång. Imorgon ska jag till halkbanan också, och jag måste säga att jag faktiskt inte ser fram emot det. Känns som om det kan tänkas bli lite småläskigt.


Idag har jag förresten också beställt en massa böcker - tre till litteraturvetenskapen och två för nöjes skull. Borde egentligen inte ha tagot med de där två sista, men jag kunde inte låta bli... Ibland hatar jag Adlidris - det är alldeles för billigt där! Och så har de alldeles för bra böcker...! Fast samtidigt älskar jag det. Jag hatar att jag älskar det, kan man väl säga. Minst sagt problematiskt.


Jag längtar till böckerna kommer.


Men nu måste jag i alla fall sätta igång med mina måste-göra-grejer, så som faserna och pluggeriet. Jag tror vi börjar med faserna. Önska mig lycka till!


...Och sen måste jag ju läsa ut Sjöjungfruns Andra Fot, som jag nämnde i förra inlägget, också. Det är inte gjort riktigt än. Det var ett bra tag sedan det tog mer än två veckor för mig att läsa ut en bok, måste jag säga. Usch, så jobbigt...

1 kommentar:

  1. Hej o hå plugga på! Gör inte så mycket annat jag heller kan tilläggas... :)

    SvaraRadera