Bakgrund

onsdag 2 februari 2011

Halva klar

Just nu sitter jag och läser Sjöjungfruns Andra Fot av Mia Couto, men jag måste säga att det inte går alltför bra. Jag har tagit mig igenom lite mer än halva, men det känns fortfarande inte som om det har hänt något i boken. Jag börjar allvarligt fundera på om jag ska lägga av och börja på en annan.


Men av någon anledning vill jag inte sluta - det känns som om jag har kommit alldeles för långt för det. Och av någon konstig anledning vill jag faktiskt få reda på vad som kommer hända och hur den kommer att sluta. Så det är väl bara att kämpa på med den. Men jag kan i alla fall säga att det helt klart inte är den bästa bok jag har läst. Och så går det så långsamt att komma någonvart - även om jag läste 90 sidor igår känns det lite som om jag inte har kommit någonvart.


Så man kan väl säga att den är lite sådär halvseg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar