Bakgrund

onsdag 16 mars 2011

Första "riktiga" tentan

Idag hade jag äntligen min första tenta - den som jag missade sist när jag var sjuk, så egentligen var det under omtentatillfället som jag gjorde den. Och att säga äntligen är väl kanske lite överdrivet det också. Det passar bättre med att säga att jag tyvärr hade min första tenta idag. Det gick nämligen ganska så helt åt skogen.

Jag hann inte träna på alla grejer som jag skulle träna på så jag satsade på det jag tyckte var intressantast/lättast, men tack vare min vanliga tur var det just de frågor som jag verkligen, absolut inte ville ha som kom på tentan. Skit är väl det minsta man kan säga om det. Och det faktum att jag satt uppe till två och tränade fast jag var tvungen att kliva upp klockan halv sex gjorde ju inte heller det hela bätte.

Men jag lyckdes i alla fall svara på alla frågorna, även om jag inte tänker påstå att det blev bra, så kanske lyckas jag klämma i med ett godkänt och slipper göra om det. Nu ska jag ta och svara lite på brevet från Amanda som jag fick igår och sen ska jag antingen titta lite på anime, Doctor Who eller på Buffy.

Just det, jag fick boxen i förrgår! Buffy-boxen. Så trevligt, så trevligt! Fast jag måste säga att sättet jag fick den på var lite märkligt. Den var så stor att den inte fick plats i brevlådan, men istället för att skicka ett sms och tala om att jag skulle hämta den på ICA som jag brukar, hade den bara blivit lämnad på brotrappan! Tänk om någon hade snott den?! Jag menar den kostade ju faktiskt över 1200 spänn så det skulle ju inte vara lite jag förlorade på det heller. Det, måste jag säga, var inte särskilt smart.

Men nu har jag den i alla fall, så det är ingen mening med att tjura över det. Dags att fortsätta med mina små bestyr så kan vi i alla fall låtsas som om jag kommer att få något vettigt gjort under kvällen.

På tal om att få något gjort måste jag förresten söka till biblioteksutbildningen snart... Men det får bli imorgon istället. Idag vill jag bara vara ledig och gå och lägga mig riktigt tidigt så jag pallar med två föreläsningar imorgon.

3 kommentarer: