Bakgrund

onsdag 2 mars 2011

Typ tenta

Just nu sitter jag och försöker komma på något att skriva i mitt PM om feodalism och kapitalism till historian imorgon. Det har gått ganska så bra fram till nu, men det verkar som om jag har drabbats av visst hjärnsläpp. Så jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta. Men jag vet att bara jag kommer igång så kommer det att gå fort sedan.


Som tur är ska jag inte skriva så himla mycket heller. Det ska vara 3-5 sidor med Times New Roman och fradavstånd 1,5, och eftersom jag nästan skrivit en sida redan borde det gå ganska bra. Bara jag kommer på vad jag ska skriva som sagt. Problemet är ju att det är så väldans tråkigt! Och då är det svårt att hitta motivation och idéer överhuvudtaget. Imorse var jag hur motiverad som helst, men det verkar som om det visst har gått över. Så problematiskt...


Men jag är i alla fall glad att det är ett PM som ska skrivas så att jag slipper göra en tenta senare. Det blev nämligen bestämt att vi ska skriva två PM och ha två seminarium på dem istället för att skriva salstenta, och det är jag väldigt glad över. Det är så mycket lättare att skriva det hemma än att behöva göra ett prov.


Nu ska jag i alla fall försöka komma igång och bli klar så jag får göra något lite roligare sedan. Måste bara komma på något att skriva först...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar