Bakgrund

fredag 14 januari 2011

En bra idé?

Jag har fått en idé till en ny historia! Så roligt, så roligt! Det var verkligen ett tag sedan. Kan knappt vänta på att få påbörja den. Men först måste jag bara lista ut hur jag ska göra just det. Det är alltid det svåraste, tycker jag. Att faktiskt få till de där första meningarna som gör att man kan och orkar fortsätta. Det är alltid ett problem som jag är tvungen att dras med. Det, och att försöka avsluta det hela.


Det kan nämligen också vara ett problem - att veta när och hur man ska avsluta. Det går ju bara inte att man skiver för mycket, och får något som faktiskt är bra att spåra ur totalt. Men att skriva för lite går ju inte det heller. Man kan ju inte bara döda berättelsen bara för att den ska ta slut. Rätt tajming och rätt sätt är vad som gäller, men vilket det är brukar inte alltid vara så lätt att komma fram till.


Och just på grund av dessa saker är det många av mina historier som varken har början eller slut än. Bara det där i mitten. Det fungerar inte. Fast det är ju så svårt att göra något åt det! Men en dag ska jag banne mig lyckas skriva klart dem! Särskilt den av dem som är min favotit - en fantasyberättelse som jag hoppas kunna göra till en bok någon gång. Om så bara för att jag ska kunna titta på den och veta att jag har gjort det - att jag klarade det!


Men nu har jag kommit ifrån ämnet lite, eller hur? En idé, var det! Jag ska inte gå in på några detaljer dock - jag ska faktsikt inte berätta något mycket alls... Men jag kan säga att det är en science fiction och en kärlekshistoria. Det kommer vara första gången jag ger mig på något sådant, så jag hoppas att det kommer att gå bra.


Men science fiction?! Jag som inte ens läser det särskilt ofta, om någonsin. Tänk att jag ska försöka göra det! Fantasynörd gone star wars, typ. Fast ändå inte. Jag vet inte ens vad jag skriver just nu... Men det märks nog, va?


När jag väl kommit igång kanske det löser sig på något vis. Sen jag lägger upp någonting här på bloggen också. Eller så kanske det blir något som jag har skrivit tidigare...? Bara som ett litet smakprov och så. Vi får helt enkelt se vad jag känner för. Jag kanske låter bli också, bara för att. Det beror på...


Nu måste jag fortsätta försöka göra klart det jag egentligen borde göra. Jag skrev bara lite här för att kunna ta en paus från körkortsfasen jag håller på med. För jag känner verkligen inte för att hålla på med det just nu! Men jag måste ju... Hu då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar