Bakgrund

onsdag 26 januari 2011

Och så ett litet experiment

Jag läser ju just nu litteraturvetenskap på Mittuniversitetet i Härnösand och på grund av det tänkte jag att jag skulle göra ett litet experiment. I mitt förra inlägg lade jag ju in en del av en text som jag skrivit. Nu vill jag veta vad ni tror att Ritz, dvs huvudpersonen, är - en han eller hon? Hur tycker ni att han/hon framställs? Och hur gammal verkar han/hon vara?


Anledningen till att jag frågar detta är ju som sagt pga littraturkursen som jag läser. Där jobbar vi nämligen med att titta på hur pojkar och framställs i olika barn- och ungdomsböcker. Genusperspektiv och sådana där grejer, ni vet. Så jag tänkte jag skulle se om jag följer olika genusmönster när jag skriver. Det skulle vara lite kul att veta nämligen. Så komentera gärna och säg vad ni tror!


Nästa gång kommer jag att avslöja vad Ritz är - men bara om jag fått några förslag förstås. *menande leende*

2 kommentarer:

  1. Jag tror det är en pojke, något yngre än den andra... Men åldern är svår. Men under tolv iallafall. Jag är förmodligen HEEEELT ute och cyklar men det var roligt att gissa.

    Läste ut hela NW i förrgår på tåget. Det BÄSTA jag läst. Kan faktiskt inte komma på någon bättre.

    SvaraRadera
  2. Jag sa ju att den var bra, eller hur? Man kan inte annat än att älska den! ^^

    Avslöjandet om vad Ritz är kommer någon gång imorgon - men jag misstänker att det kanske inte kommer några fler komentarer, så jag skulle säkert lika gärna kunna skriva det nu. Men du får gott vänta till imorgon i alla fall! ;P

    SvaraRadera