Bakgrund

söndag 2 januari 2011

Studentlitteratur

Idag har jag beställt några av de böcker jag kommer att behöva när jag börjar skolan om två veckor. Plus några andra böcker som jag inte behövde och egentligen inte borde ha köpt... Men jag var bara tvungen! Det var ju så mycket billigare än att köpa dem i butik så jag var bara tvungen att passa på medan jag ändå hade viljan inne!


Men i alla fall. Fy så dyrt det är att köpa böcker! Särskilt sådana böcker man är tvungen att köpa, så som studentlitteratur. De böcker jag köpte var:


Metodövningar i historia 1 av Stig Ekman m fl för 228 kr


Antikens historia: Europa i vardande av Örjan Wikander för 322 kr


Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami för 42 kr


Kafka på stranden av Haruki Murakami för 42 kr


Och det var bara de två översta som jag verkligen var tvungen att köpa. Tänk vad typiskt - de man måste ha är dyra som stryk medan de andra bara kostar lite mer än hälften av vad de gör i butiken. Allt viktigt kostar multum...


Men nu har jag dem i alla fall. Nu måste jag bara se till att få tag på två barnböcker som jag ska ha läst till den 22 januari. Dessa är Malla handlar och Nämen Benny. Ska försöka få tag på dem på biblioteken i Timrå, Söråker eller Sundsvall först men än så länge går det lite dåligt med det. Jag hoppas nämligen att jag inte ska behöva köpa dem med tanke på priset. 94 spänn för en 32-sidors bok är att ta i lite i överkant.


Men vi får väl se hur det hela slutar.

1 kommentar: