Bakgrund

söndag 23 januari 2011

Lite sådär halvtråkigt

Just nu sitter jag och försöker ta mig igenom kurslitteraturen till min historiakurs, och jag måste säga att det inte är det roligaste jag gjort här i livet. Det är så mycket! Och så liten text! Och en massa årtal och krångliga ord o.s.v.! Ja, ni fattar grejen.


Och det värsta är ju att det är så himla mycket också. I boken jag håller på med just nu - Antikens historia - Europa i Vardande - har jag väl en 60-70 sidor kvar innan jag är klar med det som ska läsas till imorgon.


Men det är inte allt, sen har jag en bok till också som jag måste ta mig igenom till på tisdag då jag har seminarium på den. Det blir två kapitel på 65 sidor sammanlagt som ska in i skallen. Och det handlar dessutom om en massa historiska teorier och grejer - Metodövningar i historia 1 heter den.


Men det är väl lite mitt eget fel också att det blir så mycket. Jag kunnde ju faktiskt ha börjat tidigare än vad jag faktiskt gjorde, men det är väl kanske lite sent att säga så nu. Gjort är gjort, eller ja, det som inte är gjort är inte gjort stämmmer väl något bättre den här gången.


Men som tur är har jag ju en del förkunskaper från Historia C vad gäller teorier och liknande, så det ska nog gå vägen den här gången också. Och när allt detta är läst ska vi sätta igång med de sista faserna till körkortet. De måste vara klara till på torsdag - fy sjutton. Men det är väl bara att bitia ihop och sätta igång.

2 kommentarer: