Bakgrund

lördag 1 januari 2011

Gott nytt år, allihopa!

Jaha, så var det ett nytt år igen då. 2011. Knappt två år kvar tills jorden går under, om man ska tro på maya-indianernas tideräkning, eller vad man nu ska kalla det. Men jag tycker det låter så tråkigt så jag väljer att leva i förnekelse!


Men det var inte det jag tänkte att jag skulle prata om i det här inlägget så vi byter spår.


Nyårslöften. Det är tydligen något man ska hålla på med varje nyårafton. Och ofta är det någon som frågar en om man har avlagt något nyårslöfte och vad för något i sådana fall. Men jag har faktiskt aldrig riktigt begripit vad man ska med dem till. För om sanningen ska fram - hur många är det egentligen som håller dessa löften mer än ett par veckor, eller kanske månader om man är riktigt duktig? Jag skulle då aldrig klara av det i alla fall - beroende på vad det gällde kanske, men det är inget som jag orkar hålla på och diskutera just nu.


Jag säger inte att jag aldrig ger några löften, eller att jag är dålig på att hålla dem heller för den delen. Det är bara det att då brukar man ju lova någon annan, och jag hatar att behöva göra andra besvikna och liknande och ser därför till att hålla det jag lovar.


Löften till mig själv däremot är en helt annan femma. Det brukar rent ut sagt gå åt skogen med dem, och det gör att det bara blir irriterande att lova en massa saker som man vet att man ändå inte kommer att hålla. Så då undrar man ju liksom vad som är poängen med det hela och låter helt enkelt bli att göra sig besväret.


Men i år tänkte jag faktiskt att jag skulle göra ett försök med att ge ett nyårslöfte, och det kommer faktiskt att gälla den här bloggen. Eller ja, det var i alla fall så det var tänkt, men medan jag har hållit på att skriva det här har jag kommit på andra tankar. Och nej! Det är inte så att jag har kommit fram till att jag inte ska ge något löfte i alla fall. Nä, jag tänkte faktiskt att jag skulle ge två! Ja, där hör ni! TVÅ! Här går vi framåt med stora steg!


Så mina löften kommer att vara:


  • Se till att skriva på bloggen oftare än jag har gjort tidigare och se till att det inte går så lång tid mellan varje inlägg.


  • Samt se till att inte skjuta upp saker till sista dagen särskilt nu när jag börjar på högskolan den 18 januari.


Så nu hoppas jag ni hjälper mig att komma ihåg att jag har lovat det här. Sen får vi väl se hur länge jag lyckas hålla de här löftena. Inte så länge skulle jag tro, men det är ju värt ett försök, tycker ni inte?


Men det var väl allt från mig för den här gången. Och gott nytt år på er!

5 kommentarer: