Bakgrund

tisdag 18 januari 2011

Första skoldagen

Idag var första dagen för mig på högskolan. Jag hade historia och vi började med att ha en föreläsning om antiken - idag blev det om Mesopotamien och Egypten framförallt. Med inslag av lite annant också förstås. Det var faktiskt riktigt intressant.


Men något som jag tycker är särkillt fascinerande är hur fort man kommer in i rutinerna igen, trots att man inte har gått i skolan sedan i våras. Jag trodde att det skulle bli jättekrångligt att ta antekningar och så, särkillt med tanke på att jag aldrig varit specielt bra på just det. Men det gick faktiskt riktig bra - bättre än det brukar till och med - så jag känner mig riktigt nöjd, och ganska så duktig med.


Det känns som om det var en bra idé att söka till den här kursen och det är jag glad för. Hoppas verkligen att det går lika bra på lördag då jag börjar med litteraturvetenskapen. Men det tror jag nog. Särskillt nu när jag faktiskt vet vart jag ska också.


Så vi får väl hoppas att det går lika bra på föreläsningen som jag har i historia imorgon också, men det tror jag nog att det gör. Nu ska jag slinka iväg och fortsätta läsa lite i min kurslitteratur som jag har i läxa till imorgon. Eller läxa och läxa - det är en bra idé att läsa det om man vill hänga med ordentligt i föreläsningen. Tyvärr är det så mycket eftersom jag måste läsa det som skulle ha varit läst till idag med...


Och sen måste jag ju läsa ut Fågeln som Vrider Upp Världen också. Jag har ju redan dragit över med den mer än jag hade tänkt - och mer än jag egentligen borde med. Och efter att jag läst ut den, måste jag läsa ut Harry Potter och De Vises Sten till på lördag också, eftersom jag måste ha läst den till föreläsningen i litteratur som jag har då. Så jobbit! Men lika bra att få det gjort så snart som möjligt om jag inte vill behöva stressa ihjäl mig.


Så det är väl dags att avsluta nu och sätta igång på allvar, skulle jag tro.

1 kommentar:

  1. Bra att du finner det givande och roligt. ^^ Lycka till med läsningen :)

    SvaraRadera